About me

My photo
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
going 21 years old.
port dickson, Malaysia
taking business administration in marketing- UNITEN
a caliph of allah, an ummah of rasullulah <3

Monday, May 20, 2013

sister 2

assalamualaikum and hai :)

aku anak kedua dari tiga orang adik beradik. dannnn semua nya perempuan. so, kami ini memang gegurl gegurl sikit. macam perempuan melayu terakhir gitu. orang pandang pun macam wahhh, ayu nyaaaa.  euyuuuuuu. geli ? aku pun ! muahaha.

aku ada seorang kakak. yes, kakak aku ini memang awesome giler. kadang kadang aku rasa peranan jadi anak sulung ini berat, kena jadi contoh yang terbaik, kena tunjuk teladan yang baik. kira macam kena jadi role model pada adik adik. dan aku rasa kakak aku ini kira berjaya jugak lah.

sebab kalau aku tengok akak aku, aku mesti nak jadi macam dia. sekarang aku tengok macam akak aku dah macam ambil alih hal keluarga dah, tak 100% lah tapi lebih kurang 70% dia uruskan. apa apa mesti dia uruskan. adik aku nak masuk asrama pun dia uruskan, aku nak mintak YTN pun dia tolong uruskan, kitaorang nak jalan jalan pun dia uruskan.

so sekarang ini macam apa apa mesti aku mintak tolong dia. susah nak carik akak yang macam ini. kalau aku salah dia tolong tegurkan. kadang kadang takut jugak kalau dia marah. hihi.

adik beradik kitaorg pun takde lah ramai sangat, tiga orang je. apa apa pun mesti nak sama sama. walaupun perangai masing masing macam menyakitkan hati kan. tapi kitaorang memang takboleh dipisah kan. gaduh besar macam mana pun, mesti baik balik. tu pun kejap je kalau gaduh. sebab tu air dicincang tak kan putus.

kalau sorang kena marah, mesti dalam hati kita sebak kan. rasa macam nak kena marah sama sama. dia macam cubit peha kiri, terasa peha kanan.

tulah kuasa adik beradik. takkan hilang rasa sayang kat adik beradik kita.


#2012



dan aku harap insyaallah kalau boleh tahun depan kita convo sama sama. rasa macam taksabar nak tangkap gambar sama sama dekat dewan seri saujana UNITEN. awwwww. hihihi. degree and master holder.

selamat menjalani kehidupan sebagai student balik, kaklong :)

iloveyouuuuuuuuuuu !

p/s : sister 1



No comments:

Post a Comment