About me

My photo
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
going 21 years old.
port dickson, Malaysia
taking business administration in marketing- UNITEN
a caliph of allah, an ummah of rasullulah <3

Friday, April 27, 2012

mata mata

assalamualaikum.

kalau dulu masa sekolah kita belajar sejarah tentang tamadun awal manusia, pembentukan kerajaan islam dan sumbangan, dasar british dan kesannya terhadap ekonomi negara. masih ingat sejarah tingkatan 4 ? ingat ingat lupa mungkin. sejarah subjek paling malas untuk kita menelah buku. jika ada student rajin menelah buku sejarah dan menghayati konsep sejarah sebenar. saya tabik dada untuk itu.

kalau dulu tamadaun islam juga ada zaman kejatuhan yang tersendiri. tidak mustahil manusia tiada zaman kejatuhan. dalam perniagaan juga risiko paling tinggi untuk terima zaman kejatuhan. dan mereka yang berpengalaman dalam perniagaan ada berpesan dalam perniagaan jangan terlalu percaya kepada orang. itu memang benar. pada zaman kegemilangan manusia. awas, ada mata mata sedang memerhatikan kita dari jauh.


tika ada mata mata sedang perhatikan kegemilangan kita. tunggu masa untuk jalankan operasi. ingat tuhan itu ada, tuhan itu adil.
pandai orang nak kawan. kurang pandai orang nak kawan biasa biasa je. tapi mereka kawan bermakna. bukan kawan kerana persahabatan itu suci. lumrah manusia. dan aku lihat sendiri kejadian lumrah manusia itu sendiri. ini pengalaman bukan auta atau fakta.

lawan biar sihat.



No comments:

Post a Comment