About me

My photo
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
going 21 years old.
port dickson, Malaysia
taking business administration in marketing- UNITEN
a caliph of allah, an ummah of rasullulah <3

Tuesday, August 10, 2010

RAMADHAN AL MUBARAK :))

jika tiada aral melintang , esok (11 Ogos) seluruh umat islam di dunia akan menyambut kedatangan bulan ramadhan yang sungguh mulia.

malam ini , insya-allah akan bermula sesuatu yang sangat indah. sebagaimana indahnya sinaran neon lampu-lampu yang lazimnya menerangi masjid.

tetapi pada malam ini dilihat lebih indah , lebih cantik dan yang lebih mengusik perasaan apabila suara sang bilal yang mula mengajak seluruh umat islam akan berpuasa esok hari.

tanda bermulanya bulan ramadhan yang bakal menyaksikan seluruh umat islam akan berpuasa esok hari


RAMADHAN

 DATANG LAGI !!


dan aku merasa kesedihan yang teramat sangat apabila tidak dpt berpuasa bersama keluarga buat kali pertama.

dan aku tak dpt merasakan saat menantikan buka puasa yang terhidang lauk dari tangan mak aku sendiri , kuih yang mak aku selalu buat pada bulan ramadhan

dan aku tak dpt dengar mak aku kejut sahur untuk aku , klu aku tak nak bangun ayah aku pulak yang akan kejutkan aku. kalau aku dgr suara ayah aku je memang terus bangun dari katil terus pegi bilik air cuci muka terus g meja makan . bunyi tapak kaki ayah aku je , aku da terus bangun dari katil cepat cepat. hehe.

dan
semoga bulan ramadhan kali ini memberi 1001 ganjaran lumayan buat umat islam semua

dan
ramadhan kali ini memberikan moment yg terindah berpuasa tanpa keluarga disisi dan mengajar erti hidup berdikari yang sebernanya :))





SALAM

RAMADHAN

;)


No comments:

Post a Comment